Hizmetlerimiz

Psikiyatrik İlaç Tedavisi

Psikiyatrik İlaç Tedavisi nedir?

Psikiyatrik rahatsızlarda biyolojik temeller yıllar boyu süren bilimsel araştırmalar ile ortaya konmuştur. Psikiyatrik hastalıkların kendine özgü biyolojik nedenleri vardır. Hastalıkları biyolojik yönden iyileştirmek için psikiyatrik ilaç tedavileri uygulanır.

Psikiyatrik İlaçlar nelerdir?

Günümüze kadar bir çok psikiyatrik ilaç tanımlanmıştır. Kabaca Antidepresanlar, duygudurum dengeleyiciler, antipsikotikler, anksiyolitikler olarak kategorilerine ayrılır.

Psikiyatrik ilaçlar tedavide nasıl seçilir?

Psikiyatrik hastalıkların tedavisinde uluslararası kılavuzlar baz alınarak ilaçlar seçilir. İlaç seçiminde danışanın yaşı, cinsiyeti, boyu, kilosu, karaciğer ve böbrek fonksiyonları gibi birçok parametre gözden geçirilerek karar verilir. Şizofreni, bipolar bozukluk gibi hastalıklarda psikiyatrik ilaç tedavisi ilk seçenek olarak karşımıza çıkar.

Psikiyatrik ilaçların yan etkileri var mıdır?

Psikiyatrik ya da psikiyatri dışı, aldığımız her ilacın yan etkileri olabilir. Psikiyatrik İlaçların yan etkileri genelde geçicidir ve kısa sürelidir. Gelişen ilaç teknolojisi ile yan etkisi az, etki gücü yüksek ilaçlar üretilmeye başlanmıştır. Tedaviye başlamadan önce, psikiyatrist danışana ilacın etkilerini, yan etkilerini, yan etkiler çıktığında nasıl başa çıkabileceğini titizlikle detaylıca anlatır.

Psikiyatrik İlaçlar nasıl kullanılır?

Psikiyatrik İlaçlardan hap formunda olanlar genelde her gün, düzenli bir şekilde kullanılır. İğne formu olanlar, ilacın özelliğine bağlı olarak 15-90 günlük periyotlarla kullanılır.