Tuzla Psikolog

Tüm Türkiye’de olduğu gibi İstanbul Tuzla psikolog sayısı fazla fakat psikiyatrist sayısı oldukça düşüktür. Psikolojik bir sorun yaşadığınızda İstanbul Tuzla’da nereye başvurmanız gerektiğini bilmek gerekir. Bunun için ilk önce psikiyatriste gitmek çok daha faydalıdır.

Psikiyatrist ile psikolog farklı meslek dallarıdır. Çalıştığı konular arasında ortaklıklar vardır. Psikiyatristler net ismi olan depresyon, bipolar bozukluk, panik bozukluk, şizofreni gibi hastalıklar üzerine çalışırken, psikologlar daha selim konularda çalışırlar. Psikiyatrist ilaç reçete etme yetkisine sahiptir. Psikoloğun böyle bir yetkisi yoktur. Psikiyatrist tanı koyduktan sonra ilaç tedavisini ve terapisini kendi yürütebilir.

Psikolojik şikayetlerin ayırıcı tanısının yapılması gereklidir yani bedensel bir neden olup olmadığı araştırılmalıdır. Bu nedenle psikolojik şikayetlerin değerlendirilmesi için ilk önce psikolog yerine psikiyatriste gitmek faydalı olacaktır.

Sizi tedavi eden kişinin ruh sağlığı alanında tecrübeli olması önemlidir. Maalesef psikoloji bölümünü bitirmiş yeni mezun psikolog bu tecrübeye sahip olamamaktadır. Yurtdışında ruhsal hastalıkları anlayabilmek ve terapisini yapabilmek için minimum klinik psikoloji doktorası yapmak gereklidir. Ülkemizde maalesef 4 yıllık psikoloji lisans mezunu psikologlar tedavi yapmaya yeltenmektedir. Ülkemizde klinik psikolog ünvanını elde edebilmek için 4 yıllık psikoloji lisansı bitirmek, üzerine 2 yıl klinik psikoloji yüksek lisansını bitirmek gereklidir. Gideceğiniz psikoloğun / psikiyatristin stajını nerede yaptığı, hangi hocalardan deneyim aldığı, kaç danışan gördüğü, kaç danışanı tedavi ettiği, yatan hasta tecrübesi olup olmaması çok önemlidir. Bu nedenle deneyim düzeyini sormaktan çekinmeyiniz.

İstanbul Tuzla’da psikologlar görev yapmaktadır. İstanbul Tuzla’da İlk değerlendirme ve sonrası için psikiyatriste başvurabilirsiniz. İstanbul Tuzla’da psikolojik / psikiyatrik / ruhsal sorunların tanı ve tedavisi için Psikiyatrist Uzm. Dr. Ahmet Yassa Muayenehanesi’ ne başvurabilirsiniz. TMS Tedavisi, Sanal gerçeklik ile terapi, psikiyatrik ilaç tedavisi, mindfulness temelli stres azaltma programı, grup terapileri, psikoeğitim çalışmaları da yapılmaktadır. İstanbul Anadolu Yakası, Pendik, Tuzla, Kartal, Maltepe, Sancaktepe, Sultanbeyli, Gebze, Darıca, Çayırova ilçelerine de hizmet verilmektedir.